hlavná stránka → zobrazenie žiadosti 
Dotácie ÚV SR
2016

Zobrazenie žiadosti

žiadateľ: INICIATÍVA
projekt: Rádio Roma číslo: KNM-75/2016/1.1.3
číslo zmluvy: 176/2016 dátum schválenia: 22.4.2016
čas doručenia: 12.01.2016 08:45 program: 1.1.3
suma v EUR v %
celkové náklady: 52 372 100%
požadované: 49 700 95%
schválená dotácia: 31 000 59%
Komisia odporučila žiadosť na ďalšie rozhodovanie.
o žiadateľov popis projektu štruktúrovaný rozpočet komentár k rozpočtu

Rádio Roma
rómska
Hlavným cieľom projektu je rozvoj identity a kultúrnych hodnôt rómskej menšiny, interetnický a interkultúrny dialóg a porozumenie medzi národnostnou väčšinou a rómskou menšinou.
Špecifické ciele projektu sú:
- ďalšie zvýšenie počtu poslucháčov Rádia Roma
- skvalitnenie práce redakcie
- rozšírenie siete regionálnych redaktorov
- zlepšenie znalosti značky rádia
- príprava na získanie licencie na terestriálne rozhlasové vysielanie v SR
- koordinácia ďalších voľných terestriálnych frekvencií
Projekt Rádio Roma je pokračujúcim projektom, nakoľko Rádio Roma už bolo podporené z grantov. Vďaka tomu sa zvýšila v uplynulom období kvalita vysielania internetového rádia a web stránky, ale čo je najdôležitejšie, stúpol aj počet poslucháčov a návštevníkov stránky. Na udržanie a rozvoj sme pripravili tento projekt. Projekt je popísaný v aktivitách naplánovaných na rok 2016:
Aktivita č. 1: Redakcia
Získavať vlastné textové, obrazové a audio informácie použiteľné na web stránku a do vysielania rádia, rozšíriť rozsah získavaných informácií. Túto aktivitu chceme realizovať prostredníctvom regionálnych redaktorov v krajských mestách, ktorí by informácie získavali. Jedná sa o obrazové a zvukové informácie, ktoré sa dajú získať prostredníctvom mobilných telefónov. Či už sú to fotografie, krátke videá, alebo zvukové nahrávky. Tieto informácie budú spolupracovníci posielať do centrálnej redakcie Rádia Roma. Tu redaktori upravia obrázky, videá, aj nahrávky a prepíšu ich aj ako príspevky na web stránku. Zvukové nahrávky sa budú vysielať aj v Rádiu Roma. V redakcii už pracovali dvaja regionálni redaktori a tento model sa nám veľmi osvedčil. Chceme vybrať aj ďalších a vyškoliť všetkých spolu na dvojdňovom školení. Cieľom školenia bude doplniť pracovný tím, zdokonaliť sa v redaktorskej práci a naučiť sa pracovať s technikou. Výsledkom bude dobre pracujúca redakčná sieť.
Aktivita č. 2: Relácie
Získavať relácie z externého prostredia a spracovávať ich tak, aby boli použiteľné do vysielania rádia, aj do archívu na web stránke. Vysielanie aj stránku pravidelne obohacujeme o relácie. Ide o publicistiku z reálneho prostredia, ktorá približuje dobré príklady komunitnej a medzikomunitnej praxe. Na získavanie príspevkov používame v zásade dva zdroje, z ktorých môžeme čerpať príspevky. Jedným sú iné regionálne elektronické médiá a druhým nezávislí tvorcovia – jednotlivci, alebo organizácie.
Aktivita č. 3: Spravodajstvo
Zaraďovať do vysielania krátke správy. Zaraďovať do vysielania krátke správy, na celú hodinu, niekoľkokrát do dňa, nám umožňuje pevná vysielacia štruktúra. Chceme pripravovať aj špeciálne tzv. dobré správy, na propagáciu pozitívnych skutočností.
Aktivita č. 4: Hudba
Sústavne dopĺňať a inovovať hudobnú databázu a pracovať na hudobnej dramaturgii. Hudobný dramaturg bude komunikovať s hudobnými vydavateľstvami a získavať do databázy piesne, ktoré sa aktuálne vydávajú vo svete, alebo doma. Je to potrebné, lebo mladí pozitívne reagujú na hudobné novinky, ktoré do vysielania a na stránku zaraďujeme. Tu chceme zintenzívniť aj spoluprácu s mladými rómskymi hudobníkmi a dostať ich nahrávky a profily do Rádia Roma.
Aktivita č. 5: Zvučky
Stále dopĺňať vysielanie zvučkami a predelmi. Tie budeme vyrábať v našej redakcii v spolupráci so zvukármi a hudobníkmi, ktorý v danej oblasti pôsobia.
Aktivita č. 6: WEB
Sústavne aktualizovať web stránku. Táto činnosť ide ruka v ruke s prípravou vysielania a robí na nej ten istý redakčný tím. Tu je dôležitá spolupráca našej redakcie so všetkými dostupnými, relevantnými subjektmi s podobným zameraním aké má Rádio Rome.
Aktivita č. 7: Marketing
Pokračovať v marketingu rádia, tak aby sa zvýšilo poznanie jeho značky a zvýšilo počet poslucháčov. Kampane sa nám osvedčili v získavaní poslucháčov a budeme v nich pokračovať.
Aktivita č. 8: Licencia
Pripraviť proces na získanie licencie na terestriálne vysielanie a na koordináciu nových frekvencií. V roku 2015 sa nám podarilo, zistí voľné frekvencie vo frekvenčnom spektre FM, a dali sme vypočítať frekvencie pre Rádio Roma. Jednu sme postúpili na Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb na koordináciu so zahraničím. Toto skoordinovanie je nutnou podmienkou na získanie licencie na terestriálne vysielanie v Slovenskej republike. Získanie licencie na terestriálne vysielanie je však pomerne zložitý proces, ktorý trvá viac ako jeden rok. Preto budeme v procese pokračovať aj v roku 2016.
V tomto roku, by sme chceli prostredníctvom špecializovanej firmy získať aj ďalšie voľné frekvenciu na vysielanie.

Faktory, ktoré môžu negatívne vplývať na implementáciu tejto úlohy vyplývajú zo skutočnosti, že len dobrovoľníckou prácou redaktorov sa nedá projekt udržať na potrebnej úrovni, nie to ešte rozvíjať.

Publicita:
V rámci publicity potrebujeme zabezpečiť marketing Rádia Roma tak, aby počet ľudí, ktorí budú prijímať informácie, ďalej rástol. Na to budeme potrebovať publicitu cez iné médiá - existujúce web stránky, noviny a rádiá. Dôležitou formou bude reklama aj vytváranie udalostí na sociálnych sieťach, zdieľanie príspevkov a získavanie priateľov pomocou nich.
Špecifikácia cieľových skupín:
1/ Rómska komunita – V projekte ide o národnostné médium určené predovšetkým rómskej komunite. Informácie a hudba sú zamerané na túto cieľovú skupinu a ona je hlavným ich prijímateľom, či už prostredníctvom rádia alebo web stránky.
2/ Mladí ľudia – Vďaka tomu, že mladým sa páči rovnaká hudba, hoci sú z rôznych etník, či národností a vďaka tomu, že sú technicky zdatní, otvorení novým technológiám a novým médiám. To vytvára priestor na to aby zdieľali spoločné, pozitívne informácie.
3/ Majoritná komunita – Majoritná komunita je podstatná pre akceptáciu, a dobré spolužitie. Približovanie života komunít, vzájomné porozumenie a dobré príklady spolužitia, prijímanie pozitívnych informácií o Rómoch sú dôležité preto, aby majoritná komunita mohla prispievať k zlepšovaniu vzťahov.
(uvedie sa mesto/obec) Martin, Banská Bystrica, Slovensko
(dd.mm.RRRR) od: 2.5.2016 do: 30.12.2016
celoslovenský
Samotná existencia vysielania Rádia Roma a fungovanie jeho stránky, je založené na dobrovoľnej práci ľudí okolo nášho občianskeho združenia. Preto je samotná existencia a teda aj udržateľnosť rádia zaručená. Chceme však aby sa národnostné Rádio Roma stalo médiom, ktoré bude napredovať, lebo to môže byť užitočné v spolužití komunít na Slovensku.
Preto ponímame Rádio Roma ako pokračujúci projekt. Rozsah práce Rádia, a z toho plynúci dopad na komunity, závisí od grantov a od donorov.
K udržateľnosti chceme prispieť aj získaním financií z reklamy. V takomto médiu je však príjem z reklamy len doplnkovým zdrojom financovania aktivít.
(meno, priezvisko, titul) Mgr. Miloš Hrabovský
2 52 372
2
2 672  v % 5
2 2 672
2 0
2 49 700

 © aSc 2005-2024